Mot nya mål!

En helt vanlig tisdag kväll. En helt vanlig tisdag kväll och jag vill inget hellre att det ska vara torsdag kväll, ja helst vill jag befinna mig precis två dygn fram. Då har jag anlänt till Göteborgs Central och har blivit uppmött av min kära pojkvän Tobias. Sedan bär det av hem-hem, det vill säga till Hunnebostrand.
Som sagt är det en helt vanlig tisdag då jag sitter vid min dator och lyssnar på ganska hög musik och tänker att jag borde göra annat. Som typ plugga. Men jag vill inte, kroppen vill inte, hjärnan vill inte. Förresten gick det nog inte som jag ville igår på KS:en. Slarvfel! Åh, finns det något hemskare sätt att misslyckas på? Aja, antar att det bara är att blicka frammåt. Syna det som gick fel och göra bättre ifrån sig nästa gång! Det är väl så man ska tänka väl? Som min svensklärare Christina Ahlström uttryckte det, "Sandra, du är en riktig slarvemaja, men du vet var du ska sätta in stötarna!".
Igår efter skolan  var jag för övrigt på IKEA i Kungens kurva och inhandlade lite saker till lägenheten. Bland annat så blev det den där sänglådan som jag har tjötat om. Förbannade sänglåda! Visserligen gick det smidigt att ta den med hem, trots alla strapatser. Nej, det jävliga började sedan när jag skulle skruva ihop skiten! Jag anser mig själv inte vara varken oteknisk eller opraktisk, men att skruva fast hjul är sannerligen inte lätt om det inte är förborrat! Jag skruvade och skruvade och skruvade och blev tröttare och tröttare! Trodde aldrig att jag skulle få fast de där jävla hjulen! Men nu sitter de i veje fall på plats och lådan fyller den funktion den var ämnad för, nämligen att avlasta min garderob. Så nu återstår det bara resten av alla grejer jag har tänkt att köpa til min lägenhet! Som sagt mer pengar till Sandra! Men för guds skull nu! Starta fonder eller va fan som helst! Skämt å sido... Men seriöst, sedan jag blivit fattig student är den materiella lyckan större än någonsin! Vem var det som sa att materiella ting inte har något värde? Får hoppas att man tjänar fett med pengar sen när man är utexaminerad. Och appropå allt och ingenting! Jag vill gå på bio! Och jag vill se Inglourious Bastards! Och jag vill helst se den i Hunnebo! Sanolikheten att jag ska kunna se den där är dock ganska liten, då det tar någon månad för filmer att nå kommunens enda biosalong... Så jag får väl ta min pojke i handen och bege mig någon annan stans om jag ska se den, typ Uddevalla... Aja, när det kommer till kritan kommer jag säkert vara för lat för att göra något så kulturellt ändå! Nåväl, nu tänkte jag sluta skriva och istället fokusera lite mer på min trevliga kurssbok, Så byggdes staden. Till nästa gång! Och som Nalle Puh sa: 


”När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra, sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra.”


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback