Insikt

Ännu en KS gjord. Nu är det slut på råplugget för ett litet tag. Skönt. Jag har inte riktigt varit upplaggd för det den sista tiden. Men nu är det över för den här gången. Så nu ska jag prioritera roliga saker ett tag framöver. Sova står rätt högt upp på listan med... Och träna. Kort och gott så ska jag prioritera saker som jag mår bra av, ger mig glädje och tillfredställelse. Åh shit vad det SNÖAR nu! Appropå allt och ingenting... Jäkla skitväder! Haha det verkar som om vädergudarna inte är klara med oss än... Och jag LOVAR! Jag har varken dansat någon "soldans" eller tillbett Raa, så skyll inte på mig att vädret slår fel xD...
I alla fall. Jag ska verkligen börja göra saker som jag vill göra, prova nya grejer. Har dock inte riktigt kommit på vad för nya grejer jag vill prova än, men aja ni fattar... Kanske detta är något bra ändå? Lite förändringar då och då skadar nog inte. Det känns liksom inte så jävligt på det viset längre. Jag har fått lite insikt och perspektiv på saker och ting. Som sagt, det här var nog det bästa trots allt. Och oavsett så har jag verkligen ingen lust att hänga mig fast vid allt det dåliga, för det får mig verkligen inte att må bättre. Det mesta här i världen handlar ändå om vad du själv gör, och att man själv faktiskt måste försöka skapa sin egen lycka och välbefinnanden. Visst vill vi alla ha någon som bryr sig speciellt mycket om en, men allvarligt talat så finns det inte många personer som känner en bättre än en själv. Alltså har man själv en väldigt god uppfattning om sina behov och viljor. Så varför ska man då vänta på att någon annan ska bry sig när man själv kan göra det? Den sortens egoism är rätt så nyttig anser jag. Livet är som sagt väldigt mycket vad vi gör det till. För om man verkligen tror att inget bra kommer att hända och allt är skit - jo då ska du se att livet blir förjävlgt också. Jag tror att livet på det viset är en självuppfyllande profetia. Så nu ska jag försöka se till att göra allt det jag vill göra - så länge det är genomförbart, inte skadar mig eller någon annan. Till att börja med ska jag städa i ordning i min lägenhet och därefter kanske jag utför något kreativt med en penna och ett papper. Vi får helt enkelt se!

Citat som jag gillar idag:

"No one should take themselves so seriously, With many years ahead to fall in line, Why would you wish that on me? I never want to act my age"
- What's my age again? - Blink 182

"It's all about creating your own happiness, and I don't wanna be unhappy"
- Hannah Aitchison

"När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra, sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra."
- Nalle Puh



Krokodilen, krokodilen, han badar i Nilen...

Kommentarer
Postat av: Lina

Bra skrivet det där! Du har så rätt så :)

2010-04-21 @ 23:04:14
URL: http://helbraflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback