Back to basic

Nu har jag varit hemma i Haninge i snart två hela dagar. Det känns skönt att vara tillbaka, för jag har saknat mitt "ensamliv" då jag får sköta allting själv, såsom att laga mat, städa, handla, tvätta, diska och så vidare... Okej, kanske inte diska föresten. Jag hatar att diska! Det är väldigt monotont, tar lång tid och är bara allmänt tråkigt! Plus att mina händer blir helt förstörda av det, så jag måste använda diskhandskar... Jag saknar verkligen lyxen av att ha en diskmaskin tillgänglig. Men som sagt så känns det förutom disken väldigt skönt att vara tillbaka på Östkusten. Det roliga är att det finns så jävla mycket kul folk att titta på här i Stockholm också! Ja jag vet, det låter oerhört bonnigt att säga så och jag brukar ju tycka att jag själv är väldigt liberal, förstående och tolerant och så vidare... Men det hindrar mig verkligen inte från att studera folk ibland! Stockholms mångfald är väldigt oförutsägbar, du vet inte om du kommer att träffa på en översocial gnällig kärring, ett hallucinernade psykfall eller en clown på bussen/pendeln nästa gång. Sådana här trivala saker känns väldigt roande efter en sommar utan kontakt med storstaden.

Just nu har jag lite egen-tid. Jag har tagit en lång dusch, gjort hårinpackning, lagt ansiktsmask och smörjt in hela mig med en väldoftande bodylotion. Nu återstår ett fotbad och ompyssling av mina fingernaglar. Frågan är om man ska ha nagellack eller inte. Hm... Det återstår att se! Nu blir det ego-tajm med Sex and the City i bakgrunden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback