Böcker

De flesta vet nog att jag i grund och botten är en stor bokmal. Dock så finns det inte mycket tid över till romaner när man studerar på heltid - det finns helt enkelt för mycket andra böcker som ska läsas. Men nu när det är jullov har jag tid att ta hand om den saken! Har helt nyligen avklarat boken Marely och jag och nu över jul har jag läst både En julsaga och Viktor Rydbergs Tomten. Okej, den sist nämnda boken borde väl inte räknas egentligen då jag läste den på tio minuter igår kväll innan jag somnade. Men man får verkligen den rätta julkänslan! 

Böcker som står på tur att plöjas igenom är nu Igelkottens elegans och Stolthet och Fördom och Zombier. Mmmmysssigt! Som sagt så är jag ju lite av en nörd och det gäller även böcker. Det är väldigt viktigt för mig att äga böcker. Bibliotek i all ära, men har jag hittat en riktigt bra bok då köper jag den också. Jag är nämligen sådan att jag läser om böcker. Okej, kanske inte deckare. Eller det beror nog på hur länge sen det var jag läste den sist... I alla fall. När man ska ha massa böcker är det ju väldigt viktigt med en bra bokhylla! Dock är just detta ett problem hemma hos mig på Östkusten. Min bokhylla är VÄRDELÖS! Den är inte tillräckligt djup, så den har en benägenhet att vilja tippa om jag börjar lasta för tunga saker högt uppe i den. Min bokhylla är alltså väldigt labil och till och med lite lätt suicidal. Det har länge stått på min att-göra-lista att fixa en ny, men det är en av vissa saker som inte låter sig fixas... Men nu har jag bestämt mig att när jag kommer tillbaka hem ska det bli av! Ska masa mig till IKEA och köpa en djupare BILLY

Det är möjligtvis ingen som känner sig manad till att ta hand om en ovanligt grund(?), labil och suicidal vit bokhylla från IKEA?

Avklarade böcker:





Bild ur En Julsaga av Charles Dickens


Midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma...

Böcker att läsa:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback