Jullovsreflektion

Jag jag erkänner utan omsvep! Jag suger på att blogga! Men jag har ju faktiskt några ganska goda anledningar till min bristande närvaro. Dels var det mycket innan jullovet med tentor och uppsatser och dylikt... Och sedan så kom ju som sagt jullovet... Och det har varit mycket skönt och lagom händelserikt! Jag har hunnit vila upp mig, träffa min pojkvän och hans familj, träffat min egen familj (nooo shiiit!), träffat vänner, bråka med mina syskon, förkovrat mig i litteratur, sett trevliga filmer, förfriskat mina kunskaper i bilkörning, återupptäckt hur man vänder på dygnet... Och massa annat trevligt! Jul var jävligt najs också för den delen! Fick massa massa bra grejer! Dock så tyckte min mamma att jag bara önskade mig nyttiga och tråkiga saker (!). Har ni hört? Det har man väl aldrig fått höra tidigare? Maten var ohyggligt bra! I vår familj avverkades det hela tre julskinkor innan julen var över! Det är trevligt med julskinka. För att åter ta upp sådant som rör kultur, så får jag faktiskt säga att jag har haft tur vad beträffar den under lovet. Jag har hunnit gå på bio två gånger. Först såg jag och min älskling New Moon i Göteborg på lilla julafoton♥. Vi kom fram till att vi tyckte att den var helt okej ändå, men inte mätbar med första filmen. Därefter så såg vi Avatar på bio i Stockholm. Den var faktiskt förvånansvärt bra! Jag hade inte särskillt höga förväntningar på den, förutom på grafiken då. Men jag blev verkligen tagen med storm! Så underbar! Det bästa var nästan att den kvinnliga karaktären i filmen, Neytiri, var så sjukt lik Ines! Okej, jag vet att Ines inte är blå och typ tre fyra meter lång. Men det var någonting med sättet som hon var på. Jag tyckte verkligen att det lika gärna kunde varit Ines. Aja, se den!
Apropå ännu lite mer kultur, så har jag även börjat läsa Twilight-böckerna! Jag gav de tre första böckerna till min lillasyster i julklapp och hon blev bokstavligt talat besatt av dem! Nu väntar hon mycket ivrigt på att mamma ska köpa den fjärde boken. Jag är faktiskt ganska så stolt över mig själv att jag lyckade hitta något som hon skulle tycka om att läsa. Min lillasyster är nämligen rätt så kräsen av sig när det kommer till böcker. I alla fall, jag tänkte att det var på tiden att jag själv läste dem. Började i tisdags kväll, och jag läste ut den andra boken för några timmar sedan... De är verkligen fänglsande! Jag gilar dem väldigt mycket! Jag kan faktiskt förstå att människor blir besatta av dem. Tror dock inte att jag själv kommer att blir riktigt så illa däran... Man man ska aldrig säga aldrig! Jag vet ju med mig själv att jag kan bli otroligt besatt av olika saker i perioder. Jag trodde bland annat full och fast på att jag skulle få ett brev från Hogwarts när jag var 11 år... Sedan när jag började läsa Sagan om Ringen-böckerna började jag studera alviska... Som sagt så ska jag inte ropa hej än. Vem vet, kanske vill jag snart att Tobbe ska sminka sig blek och använda huggtänder...

Och! Innan jag går måste jag berätta en otroligt trevlig nyhet! Säsong 6 av House MD kommer till Sverige!!! Ska börja visas på Canal + på tisdagar. Synd att jag inte har nån tv i Haninge bara...






Kommentarer
Postat av: emelie

hahahaha du bara va finns det ingen julskinka kvar.

Har vi bråkat nåt i jul?

2010-01-15 @ 14:01:19
URL: http://edahlborg.blogg.se/
Postat av: Ines

haha, och jag har fortfarande inte sett den! i just have to! :D inte blå? jag kanske är det, smink gör underverk ;)höhöhöhö

2010-01-25 @ 20:02:07
URL: http://whipstickagostop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback