Surfa safe

Något som jag verkligen har lärt mig sedan jag började använda datorer är att är det något man verkligen behöver så är det ett bra virusskydd. Åtminstone sedan man började använda internet. Och oftast så prisar jag fildelning till gudarna, men det skapar mycket problem också… Just nu har jag inget direkt akut virusproblem på min dator – jo förutom att min anti-virusprenumeration med Norton gick ut nu i dagarna… Länge har jag struntat i de små fönstren som dagligen har varnat mig för att min prenumeration snart går ut… Men nu är det alltså oundvikligt. Och då är nästa fråga: Vad göra nu? Letar man reda på något från Piratbay och hoppas på att man är tillräckligt smart för sådan skit, eller drar man ihop svångremmen som den vuxne person man är och köper mjukvara som skyddar en i sisådär ett till två år? Och oavsett; Vad är bäst? Vad är mest prisvärt? Vad räcker för mig? Vad passar mig? Helt osökt kommer jag att tänka på preventivmedel. Självklart att jag gör det, kan kopplingen bli tydligare? Sådan är dagens verklighet: Vi måste skydda oss.

Så då är frågan: Vad väljer man? Hur väljer jag? När det kommer till preventivmedel är jag inte lika förvirrad. Där finns det också en hel uppsjö av olika sorter som passar olika människor olika bra. Dock kanske preventivmedel i regel är riktat till kvinnor… Är det det som är problemet? Att alla sådan här datorgrejer i regel är mansdominerat och riktat mot männen? Är det därför en liten kvinna som jag blir så förvirrad när det kommer till sådana här tuffa beslut? Jösses, har vi genusproblem i datorvärlden med (!)...

Låt oss alltså tänka nu. Jag är en ung kvinna som är internetuellt aktiv, jag har mina internetuella säkra hemsidspartners som jag frekventerar ofta, men har ändå några one click stands  då och då. Jag har ingen önskan att varken få något supervirus eller bli med trojan. Vad passar då mig? Om jag tänker i preventimedel (såklart!) så skulle jag vilja tillskriva mig själv något bra p-piller och ett rejält paket med kondomer. Eller kanske bara kondomer… Jag behöver med andra ord datorvärldens anti-virusprogram som motsvarar en kondom. Jävligt bra och allround, skyddar mot det mesta helt enkelt. Så vad tycker ni? Vad rekommenderar ni? Profil, Näcken, Okeido, Chosan…?  


Kommentarer
Postat av: Ines

hahahahah, fin liknelse ;>

AVG har ett bra gratis antivirus program man kan ladda ner. i haz it, höhöhöhö.

2010-06-25 @ 18:12:40
URL: http://whipstickagostop.blogg.se/
Postat av: mary

hahaha! sköööön e du! jag kan som föregående talare också rekomendera AVG = free and safe!

2010-06-27 @ 14:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback