Nemi

Tjoho! Idag medan jag var i skolan så kom brevbäraren med min nya Nemitidning! Oh yes, jag är härmed prenumerant av en serietidning och jag är 20,5 år gammal. Hade en liten diskussion om det där härom dagen i skolan. Varför är det helt enkelt inte lika "okej" att läsa serietidningar när man har passerat 20? Jag förstår inte riktigt problematiken. Vissa tycker att det är barnsligt. Om det är definitionen av att vara barnslig - att läsa serier, så är jag hellre barnslig än vuxen. Fast när man drar den gränsen tycker jag snarare att definitionen av vuxen blir mer vuxen = tråkig! Och varför ska man vara tråkig bara för att man har blivit lite äldre? Finns ingen anledning tycker jag. Serier är väldigt trevliga, lättlästa och inte särskillt tunga. Något man kan läsa då man varken vill läsa en fet roman eller dagstidningen. Eller när man sitter på toa. Så nu tänker jag unna mig själv en lugn stund med en fet kopp te och min nya tidning. 


Mellanmål och Nemi


 

Kommentarer
Postat av: Emma

Saknar dig så sjukt mycket just nu >.< har Sandra-abstinens x 100

2010-10-27 @ 16:05:30
Postat av: Mary

Helt rätt inställning!! Go go serier (:

2010-10-28 @ 00:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback