Besviken

Blähu. Är ganska så nyligen hemkommen från dagens aktiviteter. Har idag varit på studiebesök (japp, igen!) på två olika byggen. Ett vid Sjövikstorget (haha, kolla namnet xD!) i Liljeholmen och ett ute på Värmdö, Hålludden tror jag det hette... JM bygger båda. I alla fall är jag rätt så besviken på den här dagen. Till att börja med så fanns det inga hjälmar till oss på bygget i Liljeholmen, så vi fick inte ens gå in på själva bygget(!). Stor idé med ett studiebesök då liksom... Sedan fanns det ingen kommunikation till bygget i Värmdö, så vi fick skjuts halva vägen av vår föreläsare. Väl framme fick vi höra samma information som på bygget innan och sedan fick göra en hastig kik i områdets visningshus. Helt otroligt att det finns människor som är villiga att bo ute på Värmdö bland massa tallar och sten, med dålig kommunikation och långt till civilisationen. Extra konstigt med tanke på att husen kostar mellan 6,5 och 7 miljoner styck. Och då är det före alla tillval. Och husen var inte ens stora. Så jag har visserligen lärt mig lite mer vanliga uttryck relaterade till byggprocessen idag, men över lag är jag rätt besviken faktiskt. Dessutom ska tilläggas att jag är SJUKT förkyld. Jag har hostat så mycket att det svider i halsen när jag äter äpple... 

Men dagen fick ändå ett rätt så trevligt avslut, då jag och Lina kikade lite i affärer på Söder och tog en fika på  Wayne's coffee. Sjukt najs! Och nu är jag som sagt hemma och ska bara ta igen mig och försöka kurera min förkylning. Det bästa är att jag slipper diska, då Dan gjorde det i morse. Gulligt! Fan så synd att man bor i en studentlägenhet och inte har tillgång till ett riktigt schysst badrum med badkar! Hade varit så jäkla skönt med ett bad nu. Ännu mer sugen blir man ju när man kikar runt bland ELLE Decors repotagebilder...

 




Kommentarer
Postat av: EmmaMorphine ;)

Värmdö, som förövrigt är ett sjukt deprimerande namn, låter nästa som Hannevik xD bland tallar o sten xD

Hur är det mer dig gumman? :) Vi hörs så sällan! Puss :*

2010-09-17 @ 22:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback