Progress takes time

Åh. Vad ni än gör kära vänner, så gör ordentligt mycket back ups på era foton! Själv sitter jag just nu och försöker rädda lite foton... Som ni kanske minns så dog ju min gamla dator i somras, men jag lyckades rädda hårddisken! Och nu för ett litet tag sedan slutade min även externa hårddisk att fungera! Gah! Testade att plugga i den idag - och den startade! Men den måste formateras innan den kan användas... Vilket innebär att all data kommer att försvinna! Har pratat med Dan och han ska kolla om det går att rädda grejerna på nåt magiskt sätt... Jag har ställt in mig på att bilderna från den externa hårddisken är förlorade - men jag vägrar ge upp de som finns på min gamla datorhårdisk! Så nu sitter jag alltså och kopierar, men det går OTROLIGT långsamt att föra över dem till min nya dator... Så hedanefter tänker jag ta rutin på att kopiera över alla bilder på CD/DVD också. Och framkalla. Inga fler risker här inte!

Förresten så spånar jag lite granna på en NY BLOGG! Helt ny, vi snackar egen domän, design, namn - RUBBET! Är otroligt trött på mitt nuvarande upplägg. Nog för att blogg.se är gratis och schysst bas, men jag känner mig så otroligt begränsad vad gäller layouten här! Sen känner jag mig även ganska låst med det nuvarande bloggnamnet. Men allt detta nya kommer inte att ske förrän efter nyår, så ni får ge er till tåls. Men jag hoppas att det ska kunna bli något som jag och ni där ute uppskattar!

And for now: mera kopiera. 



Kommentarer
Postat av: Jenny

jaha, det var den julledigheten det. Får bli backups på bilder...

2011-12-14 @ 23:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback