Spela på tågförseningar

Åh det är då tur att man har morgontidning! Utan min kära Svenska Dagbladet hade jag nog rätt garanterat missat den här informationen. Numera kommer man att kunna spela på SJ:s tåg, som man spelar på till exempel fotboll. Om man satsar på att tåget kommer i tid, på minuten, får man åtta gånger den satsade insatsen. Om tåget är mellan en och fem minuter sent sjunker oddsen till 3,00 och om tåget är minst en kvart försenat sjunker oddsen ytterligare ner till 2,40. 

Detta är en väldigt intressant utveckling tycker jag. Frågan är om man ska skratta eller gråta. Jag skulle å ena sidan vilja skratta, då jag kan tjäna en slant på SJ:s pålitliga förseningar, men jag skulle å andra sidan vilja gråta då detta är ett mycket tydligt bevis på hur illa den svenska tågtrafiken fungerar. 

För er som är intresserade av att satsa pengar på SJ:s tåg så kan ni göra det på ladbrokes.com, under kategorin Svensk Specialare och sedan under Transport Specialare.

Så dagens fråga: Hur många utav er kommer att börja satsa pengar på SJ:s tåg?


Dags att börja satsa pengar på SJ:s tidtabell?

Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: Ja det var kul, länge sen jag åkte det! Men du har ju fått åka skoter den här vintern iaf ;) hehe jo jag tröttnade på den andra, är egentligen sjukt trött på hela designen, men man tackar ;)



Och nej, jag kommer inte spela på tågen xD

2011-01-14 @ 11:26:27
URL: http://helbraflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback