(gråt) och tandagnissel!

Gah, it sure sucks to be me!

Som ni vet så var jag hos tandläkaren idag för att göra en enkel kontroll och teckna abonnemang. Mina tänder är perfekta - men jag gnisslar tänder! Detta är något jag har vetat om ett tag, men nu är det tydligen så pass illa att min tandläkare tycker att jag ska skaffa en bettskena! Jag trodde först inte mina öron när hon sa priset - cirkus 3 000 kr! Antingen så fixar jag en bettskena, eller så får jag betala 75 kr i abonnemangsavgift, alltså 35 spänn mer för tandgnissel! Ja ni kan ju gissa vad jag valde... Jag har ju inte direkt råd att lägga ur så mycket pengar nu... Får väl bli en fin liten present till mig själv när jag har jobb... Tills dess måste jag verkligen fokusera på min stresshantering, för tydligen så orsakas tandgnissling av stress. Så det blir yoga.  

Inte för att vara cynisk, men jag tycker att allt det här gnisslet kom väldigt lägligt tills att jag har passerat 20 och helt plötsligt ska börja betala för min tandvård. Men vad vet jag, jag är ju bara en liten ännu-inte-examinierad-byggnadsingengör.


My future

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback