Studenter är också människor

Här sitter jag och försöker plugga till min tenta i Anläggning 1 (som för övrigt inte är en höjdarkurs!). Motivationen är med andra ord ganska låg. Inte blir den då högre när min käre pojkvän berättar för mig att Folkpartiet inte vill att Stockholms Studentkårers Centralorganisation ska få bidrag från kulturnämnden. Detta är mer eller mindre tvunget sedan kårobligatoret avskaffades. Men uppenbarligen vill inte kulturnämnden ge några pengar, för de har ändrat i reglerna så att SSCO inte har rätt till detta längre. Läs mer här

Jag både förfäras och facineras över hur studenter i samhället får det sämre och sämre. Som att det inte räckte med att ett hårdnackat CSN ska bestämma precis när våra tentor ska ligga, nu får kårverksamheten inga pengar från landstinget heller! Att studera är uppenbarligen inte värt någonting idag, för i så fall skulle jag vilja veta varför det är lånedelen och inte bidragsdelen från CSN som har höjts? Vad vill de som bestämmer ha ut av detta? Jag ser ingen som helst mening i att sparka på de människor som ska förvalta och framförallt utveckla framtidens samhälle. Men det är dagens trend. Roffa åt dig så mycket som du bara kan och skit i andra. Så länge du har 200 kr extra i plånboken så bryr du dig inte om de som har det sämre ställt. Det är dagens sanning.
Och förresten. Studenter är också människor. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback