Tågolycka!

Hm, livet är då väldigt oförutsägbart. Är hemma hos Dan nu, efter många om och men. På vägen hit var vi med om det läskigaste på länge! När vi stod och väntade på pendeltåget i Handen så var det en person som hoppade/snubblade framför tåget på det andra spåret! Detta resulterade i full kalabalik; polis, räddningstjänst och ambulanshelikopter tillkallades, tågen rörde sig inte en millimeter, kaos på bussarna... Sjukt otrevligt. Själv såg jag inte när personen hoppade/snubblade, men jag hörde en kraftig duns och sen hur folk skrek. Usch, hoppas det gick bra för den arme olycksfågeln.
Fast det sjuka är att detta är inte första gången jag är med om något sådant här! För ungefär två år sedan så åkte jag med ett regionaltåg som körde på en man i Ljungskile! Han hamnade dessutom precis under min vagn... Hur han lyckades överleva är ett mysterium.
Så där ser ni folk - akta er för tågen! Gå inte för nära spåren! Detta gäller alla tåg - även i tunnelbanan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback