Sandra hissar och dissar

Här kommer en liten hissning och dissning över relativt aktuella grejer/personer.



Jag tror inte att mina hissar behöver någon närmare förklaring, annat än Rhodos-resan. Japp, min mor fyller 50 år till hösten, så då reser hela familjen till Rhodos! Ska blir riktigt najs!

Angående mina dissar:

1. Berlusconi - Erkänn dig skyldig till sexköp och maktmissbruk, gå sedan i fängelse i typ tio år. Bli sedan frigiven för gott uppförande och låt någon skriva en bok om dig. Gråt en skvätt i tv och be alla dina kvinnor om förlåtelse. Rym därefter med dem till ett land där månggiften är lagligt. Italienarna kommer fortfarande att älska dig. Tung sarkasm.

2. Göran Greider - Allvarligt talat. Vem är intresserad av vad Olof Palme skulle ha tyckt om situationen i Libyen? För sista gången - HAN ÄR DÖD! Sluta helgonförklara våra gamla döda politiker och gör något konstruktivt istället!

3. IF Metall-historien - Kul att VD:ar till IF Metall:are fortsätter att casha in de stora pengarna medan arbetarna går med på lönedumpar. Eller inte. 

4. Anders Borg - Förra veckans uttalande om att sänka ingångslönerna i kommunen fick mig att tappa förtroendet helt och hållet för vår finansminister.

5. Charlie Sheen - Snälla ta in på ett rehab och visa dig inte i media på mycket länge. Jag är sjukt trött på att se ditt ansikte överallt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback