Sagan om Ringen

Hej på er allihopa! Ber om ursäkt för en mycket låg uppdatering den här veckan. Tänker som tröst skriva lite nu. Haha. 

Till dagens ämne: Sagan om Ringen. Oh yes, det eviga nördandet går vidare... Dan och jag har ganska nyligen sett på J.R.R. Tolkiens kära triologi på film, vilket återuppväckte mitt stora intresse för böckerna. Då jag tycker väldigt mycket om böcker och framförallt att äga böcker,  är mitt nya projekt att skaffa alla böcker av Tolkien som är förknippade med triologin. Detta visar sig vara lättare sagt än gjort, då de böckerna jag vill ha har slutat att tryckas och är därför ganska så kluriga att få tag i. Ni förstår, för mig är det väldigt viktigt att alla böcker i en serie hör ihop, är från samma förlag och har "samma" tryck. Kan tyckas lite löjligt kanske, men sån är jag. Saker och ting som hör ihop måste även passa ihop.
Jag lyckades i alla fall hitta två av alla de böcker jag vill ha på Ord&Bok, så nu väntar jag bara på levernsen. 

Böcker jag har:



Böcker som jag har beställt:



Böcker jag söker:



Det är möjligtvis ingen vänlig själ som kan tänka sig att sälja någon utav dessa böcker till mig? Men det måste vara de här omslagen! Annars blir det ingen deal. 

Om ni vill göra affär med mig går det bra att maila på [email protected].



Kommentarer
Postat av: Emma Larsson

Oj! Sammanträffande, eller vad?! Vi såg precis de filmerna här hemma också! Och samma sak hände mig angående böckerna! Har läst första boken nu, ska ge mig på tvåan om ett tag när jag "känner mig ledig".

Kram på dig!

2011-02-06 @ 12:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback