Att vara eller inte vara - med på Facebook

Facebook. Ansiktsboken. Fejjan. Kärt barn har många namn. Frågan är dock numera hur kärt Facebook är mig. Den senaste tiden har jag inte frekventerat det särskillt mycket och jag blev mycket tveksam när min Spotifymusik helt plötsligt skulle vara totalt synkad med Facebook. Måste jag verkligen behöva visa för hela världen att jag lyssnar Britney Spears och Arvingarna? Och nu kommer snart hela min webbhistorik ligga ute på Facebook också. Varenda "vän" på Fejjan kommer att kunna titta på allt jag skämssurfar på. Seriöst, ska man inte kunna få göra någonting i smyg längre? Tydligen inte. Så jag kommer nu i helgen att göra ett noga övervägande om jag kommer att stanna kvar på Facebook eller inte. Visst är det kul att kunna "hålla lite koll" på folk som jag "känner", men till vilket pris?

Hur resonerar ni i den här frågan?

Två vettiga texter om det här med Facebook:

Till salu i Facebooks postorderkatalog - ledare ur dagens Svenska Dagbladet
Dina surfvanor kan nu automatiskt publiceras på Facebook - artikel från SVT 


"Därmed är vi i själva verket inte alls kunder. Vi är varorna som bjuds ut till försäljning." - Citat ur ovannämnda ledare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback