Chalmers åt helvete!

Som många utav er säkert vet så har jag i lite mindre än två års tid tjötat om att jag ska bli byggnadsingenjör och gå på Chalmers i Göteborg. Jag trodde att det skulle vara en enkel match, med tanke på att jag hade det som krävdes för att komma in. Men så kom börscrashen! Och helt plötsligt ville ALLA plugga vidare. Kort och gott - jag kom inte in, så det blev KTH istället. NU har jag fått ett mail från Chalmers, där dom säger att det finns en plats ledig för mig om jag vill... NU???? Nej, fan inte nu när jag har skaffat lägenhet i Haninge, registrerat mig på KTH och dessutom fått massa nya vänner! Chalmers kan ta sig i röven!
Nu över till lite bättre nyheter! Sent igår kväll (efter femtio minuters försening) kom min älskade pojkvän Tobbe hit :D. Eller ja, till Centralstationen i Stockholm. Med sig hade han min mammas cykel, som numera är min. Det var mycket skönt att äntligen få tillgång till en cykel (med tanke på att både Coop och Ica Maxi ligger på andra sidan Haninge...). Dock så skapade detta fortsaffningsmedel lite problem för oss. SL har nämligen bestämt att man inte får lov att ta med sig cykeln till eller från Centralstationen med pendeltåget. Detta innebar att vi blev tvugna att gå till Karlberg, för att sedan hoppa på pendeln där. Tur att vi inte kommer behöva göra sådär varje gång han ska hit! Det tog sin lilla tid om man säger så... Aja, oavsett, så är det väldit skönt att ha dem här båda två!
Så. Nu har jag fått kasta lite skit på Chalmers och berätta lite kort om gårdagen. Nu ska jag och Tobbe gå och handla med cyklen! Ta hand om er och var snälla mot varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback