Former des projects de l'automne

Trots att jag sörjer att sommaren är så gott som över så kan jag inte låta bli att känna mig förväntansfull inför hösten. Hösten känns alltid som en nystart i livet i och med skolans start. Kanske är det lite så även för de som arbetar, fast då kanske det är semestern som blir milstolpen. I vilket fall ska det bli väldigt skönt med höst på många sätt. Jag listar:

* Nya utmaningar i skolan
* Pengarna som man tjänade i somras börjar strömma in på kontot
* Man kan stanna inne utan dåligt samvete
* Garderoben måste uppdateras(!)
* Man får träffa allt trevligt folk från skolan igen
* Man kan dricka te utan att dö av värmeslag
* Solningshysterin är över för den här gången

...

Det finns många fördelar med den i antågande hösten, men kanske allra bäst är att den som sagt förknippas med nystart. Folk gör upp planer och nya mål sätts upp. Tanken på att få en så att säga "ny chans" att förbättra sig själv eller sitt liv är upplyftande! Själv ska jag försöka införa mer disciplin i mitt liv, se till att få saker och ting gjorda och inte skjuta på viktiga åtaganden. Det är sjukt jävla svårt, men jag ska försöka!

Det näst bästa (eller det beror nog helt på hur man ser det...) med hösten är nog ändå att anldeningen till att shoppa blir så stor! Så jag sitter här i min (just för dagen) ensamhet och planerar vad som ska inhandlas. Självklart är planerna för stora och jag kommer bli ruinerad halvvägs genom dem, men jag antar att det hör till att det hela ska stiga en lite åt huvudet. Jag är för tillfället besatt av tanken på att köpa ett par stövletter med kilklack! Slängde en mycket hastig kick i mitt lokala köpcentrum igår, men än så länge inget som matchar min smak eller ekonomi. Denna höst vill jag även ha en poncho, handskar och en ny väska. Bland annat. Här kommer ett litet kollage på lite saker som jag vill ha i höst:


Skorna är fån Vagabond, t-shirten från Shock, muggen från Indiska, kablar från Netonnet och mobilväska från Ordning&Reda. Resten är från H&M.

Ah... Sedan har jag även planer på att köpa en ny bokhylla... Gud det tar aldrig slut! Dessutom ska tilläggas att jag redan har beställt studielitteratur för drygt 700 kr...

Just det ja! Jag funderar även på att "plugga" franska i höst. Tänkte fräscha upp ordförrådet lite med franska ELLE.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback