Miljö

Idag har jag haft två stycken miljöföreläsningar, ett av avsnitten i kursen Miljö- och arbetsvetenskap. Man tycker ju att man borde vara fullärd när det kommer till miljö, med tanke på allt som sägs om det numera! Men icke sa Nicke! Det sjukaste av alla saker som vår föreläsare sa är att det finns så mycket plast i Stilla Havet att det är lika stort som ytan av Texas... Det är helt sinnessjukt! Hm... man blir nästan deprimerad. Men jag har gjort vår "läxa" och kollat upp hur mycket jag belastar miljön. Jag blev väldigt nöjd med mitt resultat då jag upptäckte att jag var mycket bättre än en medelsvensk. Om ni vill ta reda på hur miljösmarta ni är så kan ni kolla detta här.



M:et vid sidan av diagramet visar ungefär hur många ton koldioxid en medelsvensk släpper ut per år. Den blåa stapeln visar hur mycket jag släpper ut per år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback