Sol

Idag skiner solen! Äntligen! Jag har saknat solen väldigt mycket! Men lik förbaskat sitter jag inne... Har tillbringat förmiddagen i skolan (årets sista föreläsning) och haft föreläsning om dimensionering av laster. Det värsta med att ha så tomt på schemat som jag har det nu, är att när man väl har föreläsning kan man inte fokusera! Man är helt enkelt inte "tränad" i att lyssna längre. Mina tankar far iväg hela tiden! Sen hjälper det inte att föreläsningarna är fyra timmar långa heller... Men nu är det över i alla fall. Så nu återstår bara alla självstudier. Plugg, plugg, plugg! Gud vad jag längtar tills jag får börja jobba! Visst skolan är väl skön på sitt vis med alla lov och shit, men tänk att få tjäna pengar! Och när man jobbar, så jobbar man så länge som man ska och sen går man hem och är LEDIG! På riktigt. Visserligen beror det där ju ganska mycket på vilka arbetsuppgifter man har och vilken rang på arbetsplatsen man har... Men i sommar ska jag arbeta inom äldrevården (japp igen!) och där behöver jag verkligen inte ta med mig jobbet hem! Det ska bli så skönt med sommarlov! Har dessutom bokat tågbiljett idag, så den 3e juni åker jag hem till familjen! Najs bajs! Men jag ska ju som sagt redan träffa min familj imorrn (dock inte Vickan, för hon är tråkig och vill inte hänga med!), så jag försöker smida lite planer. Mamma har önskemål om att se Storkyrkan och gå på nåt najs kondis. Någon som kan rekommendera något (kondis alltså)? Så nu ska jag städa lite. Som vanligt. Det allra värsta med att bo i en liten etta är att det ser ut som kriget hela tiden. I alla fall för mig. Jag börjar komma fram till att jag har VÄLDIGT mycket grejer för att bara vara EN stackars människa. Min garderob attackerar mig nästan boksatvligen varenda gång jag öppnar den. Lösningar till förvaring är ett ständigt återkommande problem. Efter städningen ska jag belöna mig med en promenad i solen och sen ska jag unna mig själv att titta på senaste avsnittet av House!

Hittade några rätt spännande videos på youtube igår. I alla fall är de spännande om man gillar Twilight eller Marilyn Manson. Eller båda delarna för den delen. Det är två videos med klipp från Twilight och musiksatt med Marilyn Mansons sång If I was your vampire. Jag vet inte riktigt vilken som jag tycker bäst om. Vad tycker ni?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback