Vad hände?

Ja vad hände egentligen? Bra fråga! Dock har jag nog inget bra svar på det... Har varit borta mycket från internet under påsk, då jag har haft roligare saker för mig. Hehe. Mitt "påsklov" (på högskola kan man ha ledigheter, men de heter aldrig lov!) har varit riktigt bra! Jag och Dan mötte våren i Piteå och sedan sommaren i Hunnebostrand. Herre min jeeee vad det har varit varmt! Och det är det fortfarande! Jag blir inte riktigt klok på det här vädret, det blev liksom aldrig någon vår här i Stockholm utan först var det vinter och sen PANG kom sommaren.

Nog om vädret. Vad är nytt? Inte särskillt mycket utom att jag har klippt mig! Japp äntligen! Nu är luggen tillbaka och längderna kortare. 



Jag vet, man lägger inte upp en bild på sig själv i svans efter man har klippt sig. Men nu är saken den att jag inte riktigt är kompis med mitt hår än. Klippningen blev helt okej, men jag håller fortfarande på att hämta mig efter min lätt traumatiska upplevelse hos frissan. Jag har aldrig varit så rädd och obekväm i en frisörstol någon gång! Hon glömde bland annat bort att hon hade gjort mina slingor när jag hade mittbena (och som jag vill ha!) och kammade sedan till världens sjukaste sidbena och började klippa! Som tur var så opponerade jag mig. Innan hade hon dessutom lyckats med konststycket att närapå riva upp min hårbotten, dränka och skålla mig när hon skulle tvätta mitt hår. Droppen kom dock på slutet. När hon skulle föna håret lyckades hon slå mig i huvudet hela tiden med hårfönen. Att jag sedan såg ut som en tant när hon var klar var ju inte heller något plus i kanten. Jag går aldrigt dit igen.

Så det var min lilla frisörhistoria. Nu tänker jag försöka rehabilitera mig från denna hemska upplevelse. Te och SATC kanske?

Kommentarer
Postat av: linda

Det är jäkligt snyggt med lugg. Har försökt ha det några gånger men tyvärr vill inte mitt lockiga hår anpassa sig till en sexig kort rak lugg :)

2011-04-28 @ 22:50:25
URL: http://baduizm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback