Spontan ledighet

Hej allesammans!

Har haft en spontan "ledighet" ifrån bloggen nu ett litet tag. Kort resumé: Jag gjorde årets sista tenta den 20e, åkte samma dag upp till Piteå med Dan för att fira jul hos hans familj. Där stannade vi tills den 28e, då var det dags att flänga tvärs över Sverige till västkusten och min familj. Vi befinner oss fortfarande på västkusten och ska stanna här tills den 7e januari. 

Vad skönt det är att vara ledig! Visserligen har jag saker som ska förberedas och tänkas på (som typ nästa tenta...), men jag har inga föreläsningar - alltså är jag ledig! Det är så skönt att bara kunna umgås med familj och vänner, kanske spela ett spel, ta en promenad, läsa en bok, eller göra precis ingenting. Jag vet inte hur ni andra har det, men jag upplever sällan sådan total ro att jag kan unna mig att bara ta det lugnt. Jag inbillade mig när jag packade resväskan att jag skulle bli superrastlös och behöva stimulans, så därför fick ritplattan, skissblocket, virkningen och två böcker följa med. Men ska sanningen fram så har jag inte direkt känt mig understimulerad. Det gick till och med nästan en hel vecka utan att jag gick ut på internet. Skönt. Men nu, efter en dryg vecka börjar det klia lite i fingrarna och tankarna börjar spinna loss. Snart nytt år och nya utmaningar och händelser. Åh vad jag längtar!


Snöiga Norrland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback