Ett troll blir till

I bergakungens sal - Edvard Grieg


Färdigt resultat



Hur jag gick tillväga:


1. Jag skannade in min enkla blyertsskiss och förstärkte konturerna i Photoshop.


2. Sedan lade jag till mer detaljer som jag inte orkat göra i den ursprungliga skissen.


3. Därefter började jag färglägga trollet med de bottenfärger som jag ville ha.


4. Efter ett jäkla tags pillande med skuggor blev det såhär.


5. Skogen bakom trollet börjar ta form.


6. Efter ännu mer pill med bakgrunden och andra detaljer är trollet klart!


Detta var en otroligt rolig bild att göra - och framförallt på datorn! Att använda min ritplatta och rita i Photoshop passar mig väldigt bra, då jag har en viss benägenhet att sitta och pilla med saker i evigheter. Med alla lager och ctrl+z blir det mycket lättare! Jag är så glad över min ritplatta och det verkar som att jag kommer att få större möjligheter att utvecklas med den!

Är det någon som vågar ge lite konstruktiv kritik?

Kommentarer
Postat av: Lina

Allt jag kan säga är skitcoolt! Och bara idén att komma på att rita något liknande!

2011-02-13 @ 18:10:06
URL: http://helbraflinga.blogg.se/
Postat av: Lina

Allt jag kan säga är skitcoolt! Och bara idén att komma på att rita något liknande!

2011-02-14 @ 07:20:10
URL: http://helbraflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback