Stockholm Tea Party

Te. En utav de allra bästa dryckerna tycker jag, jämte Coca Cola. Jag är mycket rutinerad när det kommer till te och drick det oftast som om det vore ett livselixir. Jag uppskattar även en kopp kaffe ibland (helst en cappuccino!), men te är nog det jag föredrar mest.

Just nu sitter jag och Dan och provar en nyinköpt tesort, nämligen Grön Persika från Bönor & Blad. Tanken var att det skulle likna ett te som jag fick i present för något år seda, men det var väl inte så jättelikt. Så jag får väl bege mig till Tant Augustas i Alingsås någon gång och införskaffa orginalet. Kanske gör jag som Pippis pappa och tar luftballongen dit. 

Några av mina favoritteer:

• Lapsang suchong - Bönor & Bland

• Citronella - Bönor & Blad

• Gao Lu - Bönor & Blad

• Grön Persika - Bönor & Blad

• Himlagott - Kobbs

• Lust och Fägring - Kobbs

• Citron och Ingefära - Friggs

• Kvällsro - Friggs

Och massa andra sorter, typ fruktiga saker från Lipton. Och Earl Grey. Så klart.



Så nu ska jag återgå till mitt tedrickande och framförallt pluggandet. Te och stålkonstruktion en lördagskväll. Det ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback