Long time no see

Hej och hallå!

Min uppdatering de senaste dagarna har varit väldigt låg - eller snarare obefintlig. Men nu skriver jag (för er som faktiskt bryr er...)! 
Är hemma nu i några timmar, då jag faktiskt råkar ha HÅLTIMME. Kommer ni ihåg håltimmarna på högstadiet? Då var de rätt uppskattade, men idag är de sjukt irriterande. Hade jag fått bestämma hade jag komprimerat all min undervisning i skolan något alldeles kolosalt så att jag kunde få mer fritid - och antagligen en hjärnblödning. Dock så passade det här lilla hålet mellan föreläsningarna bra, för nu kan jag få tid att packa inför min vistelse hos Dan (jävla nomadliv alltså!), plocka i ordning i lägenheten, kolla mailen, uppdatera bloggen och dricka en stor fet kopp te.

Så vad har hänt sedan sist då? Jag har börjat skolan igen. Skönt att få lite struktur på dagarna igen, dock hade de inte behövt börja så tidigt... Sedan var jag och Dan på IKEA igår. Tanken var att jag skulle köpa en ny bokhylla. Men jag måste ha haft en jävla hybris när jag trodde att vi skulle få den med oss hem... För det första var den otroligt tung och för det andra var den väldigt hög. Haha. Vi hade nog aldrig fått med den på bussen. Så jag antar att jag får stå ut med min bokhylla tills jag får ett annat boende. Apropå detta vill jag förmedla ett budskap de som bestämmer: Bygg mer hyresrätter! Jag och den sittande regeringen verkar inte ha samma uppfattning om läget på den fronten. Regeringen säger att bostadsbristen är ett övergående problem. Detta tycker jag är ett väldigt underligt sätt att se på hela situationen. Jag skulle snarare vilja säga att problemet är akut och absolut inte övergående! Chansen att få lägga vantarna på en hyresrätt i Stockholm idag är inte stor. Såvida man inte har stått i bostadskö i ungefär åtta år. För att få en bostad i Sveriges huvudstad idag måste man köpa en. Och sen har vi ju priserna på bostadsrätter då... Summa summarum: det är svårt att få en bostad i Stockholm om man inte har mycket pengar. Jag hoppas i alla fall att jag och Dan kan få ha en lite gnutta tur och få tag i något.

Ah. Det var dagens klagan. För att vända på steken - från negativt till positivt, så har jag faktiskt köpt en ny kamera! Japp japp! En Samsung PL200 blev det! Så just nu väntar jag på att den ska komma med posten. Ska bli skönt att ha en kamera igen! Det blir nog faktiskt en av de få sakerna jag kommer att unna mig själv i vår. För att kunna finansiera återbetalning till CSN och lite resor måste jag dra in på lite onödiga utgifter. Men i slutändan kommer det att vara värt det!

Så där ja. Nu har jag tömt ut lite av mina tankar. Nu bär det strax av till skolan igen för lunch och sedan i eftermiddag konstruktionsteknik. Härmed lämnar jag er för ett tag.

Ciao!

PS. Håller på med den nya designen och hoppas att jag ska kunna få upp den snart. Är DÖTRÖTT på den nuvarande. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback