På rätt sida Sverige igen

Hej hej alla mina förtrogna läsare (ni är inte så många ska ni veta)!

Nu är jag på rätt sida Sverige igen, så att säga. Min dryga vecka i Piteå har varit väldigt trevlig! Har träffat Dan och hans familj och vänner och jag kan nu dra en slutsats - norrlänningar är trevligt folk! Jag har blivit tillfrågad ett par gånger nu vad jag tycker om Piteå och Norrland. Det är en väldigt svår fråga att svara på tycker jag. Självklart har jag trivts som bara den när jag har varit i Piteå och det vita vinterlandskapet är verkligen vackert. Men jag tycker att det har varit svårt att få en uppfattning om Piteå i sig, då det har varit väldigt kallt, så man har inte varit ute så mycket. Och sedan så är det faktiskt inte många timmar som det är ljust där uppe nu... Så det har varit lite svårt för mig att bilda mig en klar uppfattning om stan. Men detta är inte något som stör mig särskilt mycket just för tillfället, jag har ju haft det så trevligt ändå! Längtar redan tills nästa gång jag får komma upp igen och få se Pite och Norrland från sin lite ljusare sida ;) (haha, där fick jag allt till det!). 

(små)saker som har hänt:

* Jag har sett norrsken för första gången i verkligheten
* Jag har åkt skoter, också för första gången
* Jag har blivit gruvligt förkyld
* Jag har fått mitt återbetalningskrav från CSN (drygt 8 0000 kronor...) 
* Jag står numera i bostadskö med medsökande 

Och så har det säkert hänt massa andra saker som min snoriga hjärna inte kan komma på nu. Slänger in två bilder på materiellt nyförvärv också, sen tackar jag för mig.


Snygga raggsockar från en hantverksbutik i Älvsbyn


Favoritparfymen fyndad på Arlanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback