Min torsdag

Denna dag har varit lite varierande. Började dagen med att stå upp strax innan sju för att städa och göra frukost. Därefter pluggade jag stålkonstruktion hela förmiddagen, vilket inte gick bra och jag blev rosenrasande. Fortfarande irriterad masade jag mig iväg till skolan kring tolv, för att förtära min lunchlåda och invänta Lina och Patrik. Där, med min lunchlåda i min hand vände dagen, för då kom jag på vad jag hade gjort för fel i min uträkning! Åh det är en så skön känsla att komma på vad man har gjort för fel och kunna rätta till det.
Resten av eftermiddagen spenderades framför en datorskärm i en av skolans datorsalar. Dock tittade jag inte särskilt mycket på skärmen, utan jag satt mest och skissade på byggnaderna till vår planillustration. Det är sjukt kul, spännande och lärorikt att få rita något som ligger lite utanför min teckningsnisch. Jag hoppas bara att resultatet blir något som är värt att titta på, men jag försöker att inte drabbas av för mycket prestationsångest, utan ser det mest som en rolig utmaning.
Kring kvart över fem anlände jag och Dan till stan för bara gå in i lägenheten och vända. Handla mat är en syssla som alltid är lika "rolig" att göra. Eller, det är okej tills man ska betala vill säga. I alla fall. Promenad till Globen blev det. Det är viktigt att kombinera nytta med... nytta. Haha.
Så nu, flera timmar senare är vi färdigätna, duschade och återigen fastklistrade framför våra datorer. Tanken är väl att jag inte ska gå och lägga mig för sent ikväll, men jag måste försöka få nerpräntat lite mer "skryt" i mitt personliga brev, som ska ingå i mitt CV. Dagens fråga: Varför lär man sig inte i skolan att skriva personliga brev till CV:n? Jag tycker att det vore en väldigt bra skrivuppgift i svenska för högstadieklassare. Träna på att lyfta fram dina bra egenskaper samtidigt som du övar dig på att för dig väl i skrift.  
Jaja. Nu har jag berättat om min dag och vädrat mina åsikter lite i cyberspace.

Nog för idag.

PS. Dan visade mig programmet Google SketchUp tidigare idag. Mycket trevligt program! Tips till er som tycker om att göra byggnader i 3D. Inte så avancerat - men kul! Finns dessutom gratis att ladda ner. DS.


En annan pluggig kväll hemma hos mig. Och stirra inte på alla dumle-papper! De var
till när jag baka cupcakes, och det blev några över...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback