Vågar vi tro på det?

Idag när jag slog upp min Svenska Dagbladet fick jag syn på en glädjande rubrik:

"Studenter får bidrag tillbaka"

Efter att ha läst artikeln, verkar det ju onekligen som att vi teknologer ska få tillbaka våra stulna bidrag. Jag citerar Nyamko Sabuni: "Vi inser att studenter har drabbats för att lagen inte är anpassad till skolornas läsårsplaner, och det är självklart orimligt."

No shit. Det går även att läsa i artikeln att Studiestödssystemet ska bli mer flexibelt. Tack för den!

Nu återstår bara en fråga: Vågar vi tro på det? Jag personligen kommer inte våga tro på något utav det här förrän jag får pengarna i handen.

En annan fråga som dyker upp i mitt huvud är: Undrar om Svenska Staten anser att det är ett bra betyg för dem själva att jag som ung svensk medborgare inte vågar lita på dem?

Vad tror ni?

Läs artiklen här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback